Vlog: Message in a bottle
Wat kunnen we leren van succesfles Dopper als het gaat om richting geven en koers houden?
Lees verder!Wat kunnen we leren van succesfles Dopper als het gaat om richting geven en koers houden?
Lees verder!Er is een hardnekkig misverstand over veranderen: mensen zouden er niet van houden, dus leidt het onvermijdelijk tot weerstand en gedoe. Maar weerstand wordt vooral gecreëerd. En is dus ook echt te vermijden. Zin- en betekenisgeving zijn daarvoor onmisbaar. Hoe krijgen verhalen het gesprek over zingeving op gang?
Lees verder!Nogal wat organisaties hebben interne communicatie een paar jaar geleden ‘afgeschaft’ als aparte afdeling of discipline. Leidinggevenden werden integraal verantwoordelijk. Dat klinkt als een goed idee: niemand zal ontkennen dat leidinggevenden zelf met hun medewerkers moeten kunnen communiceren. Maar waarom werkt dat zelden? En hoe kun je juist daarom je rol als communicatieadviseur versterken?
Lees verder!Kernwaarden kunnen een organisatie helpen om koers te houden. Maar alleen als ze betekenisvol zijn voor iedereen. Dat zijn ze zelden. Totdat verhalen worden ingezet. Zoals dit pareltje van ‘Marleen’
Lees verder!