Storylistening

Organiseer de onderstroom en krijg medewerkers mee

Auteurs: Annet Scheringa, Simone Beemster

Jaar: februari 2020, uitgeverij Business Contact

Over: (Anders) luisteren in organisaties: luisteren naar de onderstroom

Storylistening: (anders) luisteren in organisaties

Een boek vol aansprekende voorbeelden, praktische handvatten en solide theoretische onderbouwing. Hoe organiseer je de onderstroom en krijg je beweging in je organisatie? 

Veel organisaties worstelen met deze vragen: Hoe krijgen we de beweging erin? Hoe krijgen we mensen mee? Hoe vergroten we de betrokkenheid bij een noodzakelijke verandering? Verleiden, verontrustende cijfers presenteren, visies en veranderplannen rondmailen: het werkt niet. Luisteren naar onderstroomverhalen – storylistening – werkt wél. Maar die griezelige wereld vol ervaringen, belevingen en emoties laten nogal wat organisaties links liggen. Zonde, want ze leveren parels aan inzichten op.

Vooral interessant voor:

Communicatieprofessionals, leiders, veranderaars, adviseurs

Zelf anders luisteren in en rond je organisatie (en het boek gratis ontvangen)?

Volg op 9 en 23 april of op 5 en 19 november 2020 de training bij het gloednieuwe boek.

Storylistening bestellen
Naar de website bij het boek

Zo rolde Storylistening van de persen

The art of storylistening – Verhalen verzamelen in en rond je organisatie

Tijdens de training The art of storylistening maak je kennis met de methodiek storytelling, die begint met storyLISTENING. Je leert anders te luisteren, andere vragen te stellen, andere gesprekken te voeren in je organisatie; je leert hoe je verhalen gericht verzamelt, hun betekenis doorgrondt en vertaalt naar interventies of content die weten te raken. De training geeft je antwoord op de vraag: Verhalen, luisteren … en dan?
Lees meer

Verbindend veranderen – Anders vertellen, anders luisteren, soepeler veranderen

Leer in twee hands-on trainingsdagen de storytelling/storylistening-methode in te zetten om aansprekender en richtinggevender over een verandering te communiceren en goed zicht te krijgen op de onderstroom. Waardoor je beter koers kunt houden, waar kunt maken wat je als organisatie (of project) belooft en soepeler kunt veranderen. Leer een betekenisvolle dialoog op gang te krijgen en te houden over visie, identiteit (purpose, doel), cultuur en verandering. Voor leiders, team- en projectleiders, veranderaars en adviseurs.
Lees meer

Bring it to life! – verhalende content die ráákt

Leer strategische verhalende content te schrijven. Hoe kun jij verhalend(er) leren schrijven? Waar vind je de verhalen die prachtig illustreren hoe je als organisatie je grotere verhaal waarmaakt? En wat doe je met verhalen die niet in dat mooie plaatje passen? In de live/online training “Bring it to life!” leer je de wereld kennen van krachtige, verhalende content met echte persoonlijke verhalen als kern. Behalve verhalend(er) schrijven, leer je verhalen in te zetten in een uitgekiende online en offline contentstrategie én je versterkt je positie als strategisch adviseur tegelijkertijd.
Lees meer